На 6. и 7.ноември 2021 г. по покана на алпинисти от град Русе се проведе съвместна среща на членове от Сдружението на ветераните алпинисти в България „Мальовица“ и колеги от Русе.

В 13 ч. на 6.ноември се събрахме в Русе пред дома на Матей Матеев. Предстоеше разходка из централната част на града. Наш гид щеше да бъде Матей. И така без много колебание поехме към забележителностите на града: „Пантеона на възрожденците“, отдали живота си за освобождението ни от турско робство. Минавайки през центъра разгледахме „Паметника на свободата“ и „Доходното здание“ – един от символите на града, архитектурен шедьовър, построен в края на 19 век. Седемте фигури на Доходно здание символизират изкуството, науката, земеделието, занаятите, търговията, отбраната и полета на духа. Тук е разположен Русенският театър с 4 зали, както и пет елегантни фоайета, подходящи за срещи, малки събития и коктейли. Сградата е място за културни събития, концерти и театрални постановки, за конференции и изложби и е любимо място на русенци за кафе и срещи. Минахме покрай Съдебната палата, паметника на Баба Тонка и стигнахме до крайбрежния булевард с изглед към Дунав, речната гара и хотел Рига. На връщане разгледахме новия паметник на Васил Левски.

По покана на нашия домакин посетихме дома му и разгледахме картините, които е рисувал през свободното си време.

По-късно, отпочинали, поехме с колите към Образцов чифлик и х. Минзухар. По здрач пристигнахме в хижата, където ни очакваха част от русенци. Докато се настанихме пристигнаха и останалите.

В началото на срещата Сашо Попов, председател на ТД „Приста“-Русе, връчи на Матей Матеев „Грамота“ във връзка с 80-годишнината му и „Медал за особени заслуги – златен“ за принос в развитието на алпинизма и туризма в Русе (с решение на УС на ТД „Приста“-Русе).

Продължихме с вкусна приятелска вечеря, приготвена от домакина на хижата и с много алпийски песни в съпровод на китара и флейта, както и спомени от срещи в планините.

Обсъди се и програмата за следващия ден за посещение на скалния манастир „Св. Димитър Басарбовски“ по поречието на р. Русенски лом, хижа „Алпинист“, Ивановската скална църква (обект, защитен от ЮНЕСКО), Червенската крепост и пещерата Орлова чука, но повечето от присъстващите заявиха, че ще ги обходят по индивидуална програма. Матеев по молба на Георги Топалов се наложи рано сутринта да го придружи до Русе и гр. Борово.

Два прекрасни дни преминаха неусетно.